sunnuntai 5. tammikuuta 2014

Herra Motivaation kotiosoite

On aina mahtavaa päästä lainaamaan suuren ajattelijan ajatuksia. Siksi lainaan seuraavassa eilistä tekstiäni:

"En oikein tiedä mistä nyt kiikastaa, koska tällaista motivaatiopulaa minulla ei ole vielä koskaan ollut. Missä on Herra Motivaatio nyt? Lomaileeko sekin vielä?"  -Laalaa Dobbel 4.1.2014

Eilistä päivää ei voi kuvailla kuin sanalla kaamea. Olin väsynyt, ärtyisä, minulla ei ollut mihinkään motivaatiota ja päätäni särki tähän aamuun saakka aivan jumalattomasti. Seuraavaksi lainaan wikipediaa (poistaen sieltä muutamia sanoja välistä draamakaaren ylläpitämiseksi): 

"Päänsärky on yleisin ***** vieroitusoire. Väsymys ja tokkuraisuus ovat seuraavaksi yleisimmät vieroitusoireet. Muita vieroitusoireita ovat keskittymiskyvyn ja motivaation puute, ärtyneisyys, flunssan kaltaiset tuntemukset, pahoinvointi, oksentelu ja ahdistuneisuus. Joskus harvoin esiintyy myös masentuneisuutta. *****vieroitus saattaa aiheuttaa myös tarkkaavaisuuden laskua, ajatustoimintojen vaikeutumista ja aloitekyvyn puutetta sekä lihaskipuja ja -jäykkyyttä." -Wikipedia

Kuulostaapa tutulta. Voisin ruksata ylläolevasta listasta melkein kaiken. Ihan oksentelemaan en sentään alkanut, enkä ollut ahdistunut. Niin sanotusti vitutti.

Jo eilen illalla tiesin mistä on kyse. Olen nimittäin erään aineen suurkuluttaja ja jostain syystä en eilen saanut pisaraakaan tätä ainetta. Kärsin koko eilisen ja tämän aamun siis puhtaasti vieroitusoireista. Tänä aamuna en enää kestänyt ja sorruin. Niin kauheaa kuin se onkin tulla kaapista ja paljastaa salaisuuksiaan (niin että äitikin ne pystyy lukemaan) niin tässä se tulee:

Hei, olen Laalaa ja olen kofeinisti. Juon päivittäin noin 1,5 litraa kahvia. Siis sellaisen ison limupullollisen. Nyt olen päättänyt vähentää. Tiedän, että edeltävä on klassinen riippuvaisen ihmisen lause, mutta ilmankaan en pysty olemaan. Eilinen "kylmä kalkkuna" menetelmä pilasi elämästäni kokonaisen päivän. Kahvi on ystäväni, mutta samalla se on pikkuhiljaa lisännyt otettaan vartalooni ja erityisesti aivoihini. Tämän aamun puolikas kahvikupillinen vei mennessään päänsäryn ja olin taas oma itseni. Motivaatio kaikkeen palasi. Olen päättänyt, että minä saan päivän aikana juoda kaksi kuppia kahvia (yhteensä 6 dl) enkä yhtään enempää.

Onhan se kamalaa huomata olevansa riippuvainen jostain niinkin arkisesta aineesta kuin kahvi. Vielä kamalampaa oli huomata, että olin niin saamaton ilman kahvia. Kaikkein kamalinta oli huomata, että Herra Motivaatio asuu kahvikupissani.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Asiaa? Anna tulla!